integrated communications

Newsroom

These are the results of ... the belgian builders.

Onderzoeksbureau IVOX onderzocht - in opdracht van onze klant Somfy - de investeringsintenties en plannen rond huisautomatisering bij duizend Belgen.

Somfy, marktleider op het gebied van huisautomatiseringsoplossingen voor het op afstand aansturen van onder andere rolluiken, binnen- en buitenzonwering, garagedeuren en hekken, vond Batibouw dé uitgelezen gelegenheid om de resultaten kenbaar te maken.

De gemiddelde Belg wil enerzijds besparen op zijn energiefactuur, en wil anderzijds een comfortabele buitenruimte creëren. Om dat te kunnen realiseren, ziet de Belg heil in het automatiseren van zijn woning en meer specifiek de verwarming (79%), verlichting (71%), garagepoort (54%) en rolluiken (50%). Eén op drie van de ondervraagden ziet automatiseren zelfs als dé toekomst voor de woning.

De belangrijkste gespecialiseerde bouwmagazines voor consumenten én de voornaamste vakbladen kregen van marketing manager Stéphane Bocqué meer details bij deze resultaten. Een live demo op de stand maakte ook duidelijk dat automatiseren geen ver-van-mijn-bedshow is.

Share now